Einde radiostilte

4 maart 2017 - Davis, California, Verenigde Staten

Oeps! Zo schrijf ik drie blogs in twee weken, zo schrijf ik drie weken lang niks...

Nu kan ik de schuld gaan geven aan het mooie weer van de afgelopen weken, of aan de drukke dagen op het lab, maar ik houd het er maar gewoon bij dat ik een lousy blogger ben.

Want het is niet zo dat ik de afgelopen tijd niks mee heb gemaakt, integendeel! Naast dat ik steeds meer mijn draai begin te vinden in mijn stage (soms zelfs iets te veel, waardoor ik opeens ruim 10u op één dag in het lab heb gewerkt...), vind ik ook steeds meer dingen om te doen in en buiten Davis. Zo ben ik via één van mijn huisgenoten terecht gekomen bij een wekelijkse trivia night, waar ik de afgelopen weken samen met een stel andere ambitieuze kenners der nutteloze feiten strijd voor de eerste prijs. Mijn debuut in het trivia-team resulteerde zowaar meteen in winst, de twee daaropvolgende edities waren we iets minder in vorm en moesten we het doen met "slechts" tweede plekken. Maar opponents better wear fire suits next time, 'cause we're gonna be on fire y'all!!!

Ahum, dus... waar was ik? Oh, heb ik al verteld wat ik voor mijn verjaardag heb gedaan hier? Nou, niet zoveel eigenlijk! Ofja, niet meer dan ik normaal gesproken zou doen op een doordeweekse dag. Niet zo gek ook, aangezien nagenoeg niemand hier wist dat ik jarig was. Ik had een doos koekjes als traktatie nodig om mijn labgenoten op de hoogte te stellen, waarna ik overigens wel in zowel Engels als Nederlands ben toegezongen. In het daaropvolgende weekend was ik degene die getrakteerd werd, en wel door mijn huisgenootjes met een zelfgemaakte flammkuchen met pruimen uit eigen tuin. Voor mijn "verjaardagsfeestje" hebben we vervolgens een bezoekje gebracht aan de plaatselijke bioscoop, voor Lego Batman (superdikke aanrader voor iedereen die anderhalf uur lang de slappe lach wil hebben!). Het kijken naar bewegende beelden bleek overigens een hobby die ik deel met al mijn huisgenoten, inmiddels hebben we al flink wat films en afleveringen op Netflix afgewerkt. Er is niets beters dan op een lazy vrijdagavond na een drukke stageweek met huisgenootjes op de bank te hangen!

Toch zal ik de tijd die ik met mijn roomies achter de buis doorbreng iets moeten minderen, en de tijdwinst investeren aan iets meer nuttige dingen. Zoals het schrijven van een blog, om maar een volledig random voorbeeld te noemen. Verwacht van mij de komende tijd dus een stuk regelmatiger updates van mijn blog. En mocht het je te lang duren, app me dan vooral even dat Netflix op pauze mag! ;)

See you next time!

PS Het is inmiddels al een tijdje gestopt met regenen, zoals jullie misschien al wel op Facebook / Instagram hebben kunnen zien. En ik ben maar wat blij met al die zon :D

PPS Komende donderdag komen mijn ouders aan in de VS voor hun vakantie, met als eerste stop Davis en omstreken. Verwacht voor de volgende blogupdate dus een verslag van hun bezoek!